Brambura prin România-Cerdacul Stanciului

Oxigen Tour

Astăzi este vorba despre Munții Piatra Craiului.
Protagonistul sunt eu, George, Ghid Oxigen Tour.
✅Hidrocentrala Clăbucet - Cabana Garofița Pietrei Craiului: marcaj cruce galbenă - 1h;
✅Cabana Garofița Pietrei Craiului - Cerdacul Stanciului: marcaj cruce galbenă - 2 h;
✅Cerdacul Stanciului - La Prepeleag: marcaj triunghi albastru - 15 de minute;
✅La Prepeleag - Crucea Grănicerului: cruce roșie - 30 de minute;
✅Crucea Grănicerului - Hidrocentrala Clăbucet: marcaj triunghi roșu - 1 h.
🦗 Parcul National Piatra Craiului: www.pcrai.ro/
Filmarea a fost realizata cu ajutorul lui Andrei Miron Mancaș.
Bine ai revenit din drumeție. Astăzi am mers pe urmele unuia dintre cei mai faimoși haiduci ai României, Stanciu al Bratului. Monumentul natural care a fost obiectivul principal al drumeției, Cerdacul Stanciului a fost cândva peștera în care haiducii din ceata lui se ascundeau. În timp plafonul a fost erodat de intemperii și astfel a ajuns la forma actuală. O altă ascunzătoare a lor este Peștera Stanciului ce se află chiar lângă cerdac. Imaginează-ți drumurile splendide pe care ei îi prădau pe cei bogați ca apoi să-i ajute și să-i apere de asupritori pe țăranii. Este o imagine din istorie pe baza cărora legende și balade au fost scrise.
În imaginea asta a istoriei am ajuns cu mașina până la hidrocentrala Clăbucet ce este puțin mai sus de Săticul de Sus. Drumul tocmai ce a fost asfaltat cu excepția a câtorva particele ce erau în lucru și la care se muncea activ.
După ce am parcat mașina am achitat taxa de intrare în parc. Poți face asta și prin sms sau online și îți recomand în modul ăsta pentru că automatele se mai blochează iar rangerii nu sunt mereu acolo ca să poți achita cash. Vom pune un link mai jos către site-ul Parcului Național Piatra Craiului.
De aici urmăm marcajul cruce galbenă către cabana Garofița Pietrei Craiului. Vom parcurge un drum forestier ce va urca ușor până la cabană. Tot drumul până la cabană vom avea apă curgătoare pe lângă noi. La început va fi râul Dâmbovița pe partea noastră stângă iar apoi râul Valea Dragoslăvenilor pe partea dreaptă. Îmi plac la nebunie locurile astea în care cursul apei este la un pas de tine.
După o oră de mers fără grabă ajungem la cabană unde ne oprim pentru o gustare. De la cabană până la cerdac vom face aproximativ 2 ore iar în ultimele 45 de minute vom avea o urcare abruptă până ne vom întâlni cu peretele masiv de calcar. Dar ne mai oprim, ne mai tragem sufletul, mai facem o poză și nici nu ne dăm seama când am ajuns. Aici, la perete, pentru a ajunge la cerdac trebuie făcut dreapta pe triunghi albastru, dar înainte să mergem la cerdac vom face stânga și în nici 5 minute suntem la Marele Grohotiș. Aici noi ne-am lovit de un grup foarte zgomotos pe care îl auzeam încă din pădure de când începusem urcușul greu iar intenția noastră fiind și aceea de a filma, fugim repede la Cerdacul Stanciului ca să prindem câteva cadre înainte să ajungă și ceata gălăgioasă.
Cerdacul Stanciului este de o măreție incredibilă. Cândva puteam chiar urca în el de unde aveam o vedere superbă asupra văii lui Ivan, pe acolo pe unde haiducii urcau către ascunzatorile lor și pe unde noi vom coborâ, traseul nostru fiind un circuit.
Lăsăm cerdacul în stânga și mergem pe triunghi albastru către la Prepeleac. Aici, santinela cetei, nu a cetei gălăgioșiolor ci a cetei haiducilor, se urca pe un brad uscat de unde avea vedere către întreaga vale și putea observa în timp util dacă cineva venea către ei. De la Prepeleac schimbăm marcajul cu cruce roșie și coborâm către Crucea Grănicerului unde ne vom întâlni cu marcajul triunghi roșu pe care îl vom urma până la mașină.
Ajunși în poiana ridicăm drona iar apoi ne luăm prânzul. Prânzurile astea în inima naturii parcă sunt mai bune decât cele din oraș chiar dacă ele constau de obicei dintr-un sandwich făcut de c-o seară înainte. După ce am mâncat ne-am și tolănit pe iarbă la soare pentru 10 minute, siesta, iar apoi am început coborârea către mașină trecând și pe la fostul post de vânătoarea. Avantajul traseului acesta este ca el este în circuit și apuci să vezi mai multe lucruri. La fiecare pas ești cu ochii în patru ca să mai descoperi ceva.
A fost o zi frumoasă și însorită pe cărările cândva ale haiducilor, sper că ți-a plăcut și ție drumeția. Ca să fii la curent cu următoarele ieșiri apasă subscribe.
✔️Subscribe to Oxigen Tour: bit.ly/2UXBBia
----------------------------------------------------------------------------------------
Our Social Media:
📲Facebook: / oxigentour
📸 Instagram: / oxigentour
💻Pentru detalii referitoare la excursiile noastre ne găsești pe: www.oxigentour.ro
Fiecare calatorie incepe cu un singur pas!
#CerdaculStanciului #Romania #OxigenTour
#ExperienteCareDauDependenta

@loveyoutube22
@loveyoutube22 4 жыл бұрын
F frumoase filmarile si montajul
@aibelciug7247
@aibelciug7247 2 жыл бұрын
superbe peisaje
@gabiflorea1083
@gabiflorea1083 4 жыл бұрын
Foarte frumos montajul! Frumoase peisaje! Frumoasa povestea! 👏
@christianmancas7447
@christianmancas7447 4 жыл бұрын
pe alocuri, povestea e chiar prea frumoasă ca să poată fi adevărată: de ex., dlui. vorbă-lungă îi scapă faptul că Stanciu al Bratului a trăit acum vreo 250 de ani (ÎN PEȘTERA STANCIULUI, DE LÂNGĂ CERDAC), în timp ce , dacă cerdacul ar fi fost intrarea într-o peșteră, nu doar că în ea este exclus să fi încăput vreo ceată, dar prăbușirea plafonului ei s-a produs de cine știe câte mii de milenii, nu în ultimele 2 secole... Legenda spune că din Cerdac Stanciu supraveghea potecile, iar când se apropia vreo poteră el se ascundea sus în Cerdac...
Muntii Piatra Craiului filmati din drona- imnul Pietrei Craiului - by FAE
Photogrammetry and laser scanning with drones
Running With Bigger And Bigger Feastables
Logo Matching Challenge with Alfredo Larin Family! 👍
BigSchool
Чёрная ДЫРА 🕳️ | WICSUR #shorts
Бискас
黑天使遇到什么了?#short #angel #clown
Super Beauty team
Garantat 100% cu Alexandru Tomescu (@TVR1)