Cetatile Radesei si Cetatile Ponorului via Glavoi|In inima Apusenilor

Calatori prin Romania

In acest episod patrundem si mai mult in inima Apusenilor si exploram Cetatile Radesei si Cetatile Ponorului. Cuvinte nu prea sunt pentru a le descrie, asa ca lasam imaginile sa vorbeasca.
Timpi orientativi ( daca parcurgeti vreodata circuitul astfel, luati-va o marja de timp in plus, e mai bine sa stiti ca mai aveti timp la dispozitie decat sa va prinda noaptea pe traseu)
Prima zi:

@pontus1447 2 жыл бұрын
Minunata priveliste! Va multumesc!❤️👍🖐️
@calatoriprinromania 2 жыл бұрын
Ne bucurăm că vă place!🤗
@notealbastre
Buna ziua! Sănătate!
@romanulnicolae2060
@romanulnicolae2060 2 жыл бұрын
Frumos Dragilor Oameni Frumoși..Adevărate Comori ale acestei Țări de Vis pt care mă bucur că sunt inca sălbatice și nu sunt vizitate de cei care se cred oameni doar pt că dețin CI..va Mulțumesc pt Toate Postările și din Suflet va doresc Sănătate și Spor in Toate..Numai Bine
@calatoriprinromania 2 жыл бұрын
Așa e, mai avem încă multe locuri sălbatice sau unde ajung doar cei ce respecta natura. Ceea e face că această țară să fie o comoară.
@cascadorys 2 жыл бұрын
Cetățile Radesei și Cetățile Ponorului sunt cam cele mai wow peșteri din zona respectiva! Noi am fost acum câțiva ani (prima incursiune în Apuseni) și am parcurs Ponorul pana în Dolina 2 prin apa...😊 În rest, ma mir ca erau asa puține corturi la Glavoi..
@calatoriprinromania 2 жыл бұрын
Cred că la Glavoi nu a mai venit lumea ca în alte dați din cauza zvonului că nu se mai poate campa. Acum doi ani când am mai ajuns in zona patrulau jandarmii și dădeau amenzi cui campa in afara locurilor special amenajate. Apoi s-a auzit și de Glavoi cum că ar fi interzisa camparea și acolo, dar între timp s-au lămurit lucrurile.
@gixxer4646
@gixxer4646 Жыл бұрын
@@calatoriprinromania ati avut destul de mare noroc cu asa vreme buna, de la jumatatea lui August au fost ploi in fiecare zi acolo. In ultima saptamana din August a plouat atat de mult, incat la minutul @12:35 apa a fost de la brazaii din stanga, pana la cabana din dreapta, toata valea a fost inundata din Glavaoi. Se poate campa, iar amenziile ,care cel mai probabil au fost avertismente scrise, au fost date pentru cei care au facut foc in interiorul padurii ori au pus corturile in padure. Acolo in mod normal ranger-ul iti va spune ca ai voie sa pui cortul la 15 m de la padure spre drumul principal, dar cand sunt multi turisti au facut mereu exceptie de la regula asta, insa nu si de la cea cu focul.
@calatoriprinromania Жыл бұрын
@@gixxer4646 am văzut video-uri unde corturile fuseseră luate de ape. Mai precis, ne-am încadrat cu turele in Apuseni între două perioade de ploaie. Am venit pe ploaie 30iulie , am plecat pe ploaie- 8 august (din Roșia Montană). Între aceste două momente a fost soare😅Ne mai planificasem una-doua zile in plus, dar ne întoarcem cu siguranță!
@calatoruldac 2 жыл бұрын
Salutare! Foarte frumoasă și interesantă tură. Nu am înțeles de ce spui ca acel traseu nu mai poate fi redeschis. Nu pot fi tăiați copacii căzuți?
@cascadorys 2 жыл бұрын
E cam greu spre imposibil accesibila zona...sa începi sa ii exploatezi ar distruge mult din areal...
@calatoruldac 2 жыл бұрын
@@cascadorys Nu mă gândeam la exploatarea lemnului ci doar la degajarea potecilor, cum am mai văzut pe alte trasee. Copacii căzuți, au fost decupați 1m, cât să poți trece.
@cascadorys 2 жыл бұрын
@@calatoruldac Din ce am văzut eu acum 3 ani când am trecut pe acolo, sunt foarte, foarte mulți arbori, pădure întreaga daramata de vânt...
@calatoriprinromania 2 жыл бұрын
@Călătorul Dac Nu avem mai multe poze de pe traseu ca sa îți faci o idee, dar crede-mă că ajunsesem într-un punct în care nici nu ne mai puteam întoarce, dar era și greu sa mai înaintăm. Am băgat aparatul foto in rucsac și mi-am folosit și mâinile pentru a putea înainta. Țin minte că ultimii 300m de traseu au fost de-a dreptul coșmar. Era pur și simplu un labirint, pierdusem cărarea și ne-am trezit într-o pajiște de copaci doborâți, e greu de imaginat câți copaci erau acolo la pământ. Cu sutele. Unii cu tulpina atât de groasa, probabil aveau peste o sută de ani. Am inceput sa escaladăm unul câte unul în speranța că ajungem undeva și am ajuns pe marginea unei prăpăstii. Apoi am parcurs același drum, escaladând fiecare copac in parte, până am ajuns la ultimul marcaj. Ne-a venit ideea salvatoare de a urca mult în pădure, in neant practic, pentru a putea ocoli toată această zonă. Abia apoi, după ceva vreme, am zărit o poteca, de unde eram noi cocoțați și am putut coborî. In concluzie, ultimii 300 m de când am început escaladarea copacilor până am găsit soluția, i-am parcurs într-o oră și jumătate. Nu ne-am pierdut cu firea, probabil cineva care nu mai fusese în situații limită ar fi chemat salvamontul, dar sa zicem că noi suntem căliți...Când am plecat pe acest traseu, am zis: eh, o fi fost o mică porțiune unde au cazut doi trei copaci, dar nu, tot traseul e că după război:( Și după această zi, acum doi ani, am pățit același lucru pe Circuitul Bohodei 😂😄 unde este închis jumătate de traseu. Citeam că recent a intervenit salvamontul acolo pentru câțiva turiști.
@calatoruldac 2 жыл бұрын
@@calatoriprinromania Îmi pare rău că v-ați chinuit. Mulțumesc pentru precizări. 👍
Cu Alex Dima pe Via Transilvanica: Episodul 1
Via Transilvanica Official
Jumping off balcony pulls her tooth! 🫣🦷