Thailand Day 5 Kanchaniburi - Ayuttaya (nachttrein)

Veron van Beuningen

Vandaag gaan we weer rijden, dit keer richting Ayutthaya. Hier zal vanavond onze nachttrein vertrekken richting Chiang Mai.
Eerst gingen we even ontbijten bij weer in ons hotel ontbijten, net als gister. Het was moeilijk om uit bed te komen, maar uiteindelijk zaten we allemaal aan tafel. Het was echt weer heerlijk, je kon verschillende soorten eitjes laten maken, je had cupcakes, verschillende soorten brood die je kon roosteren en nog heel wat lekker fruit. Voor de rest allerlei dingen met rijst, maar dat komt vanavond wel weer😃. Papa vond dat niet en die nam een lekker bordje met rijst.
We zouden een paar minuten later komen voor het busje dus dat lieten we even weten aan de chauffeur en pakten toen snel onze koffers. Toen naar de receptie waar Tes nog een olifantje kocht die ze als decoratie gebruikten voor op haar slaapkamer.
Het busje stond al klaar dus we konden zo instappen en wegrijden richting Ayutthaya. Het was een rit van ongeveer 2,5u en tussendoor hadden we ook nog even een korte toilet pauze (met wc-papier van de chauffeur), waar we wat te drinken haalden bij enlen Amazon cafe, ook voor de chauffeur. Hij koos voor de goedkoopste; milk tea.
Na een uurtje rijden waren we in Ayutthaya, waar we nog een aantal dingen wilden bekijken. Als eerste werden we afgezet bij een hele oude tempel die er niet goed aan toe was. Dat komt, omdat de Birma’s een paar 100 jaar geleden heel veel tempels gesloopt hebben in de buurt van Ayutthaya en daarom zijn veel Buddha’s half kapot en zien de tempels er afgebrand uit.
Al snel waren we hier weer weg, want het was erg warm en om dan tempels te gaan bezoeken vonden we niet echt wat. Vooral Tes en mama waren daar een beetje klaar mee, aangezien zij een warme doek moesten omslaan.
We gingen snel naar het busje en door naar een floating market. Veel kleiner dan de eerder bezochte drijvende markt en veel minder toeristisch, maar ook heel leuk, van dit soort dingen houden wij wel. Eerst maakten we een rondje met een boot met jatstream motor (1e generatie, zie filmpje 😂). Het was een klein rondje, maar wel even lekker.
Daarna maakten we een rondje te voet. Tes moest souvenirtjes hebben voor haar vriendinnen, dus die kochten we en voor de rest aten we echte Thaise ijsjes (aardbei en dorian (vreemd ruikend fruit) en een meloen smoothie.
Na het rondje zagen we ook op andere plekjes nog winkeltjes dus daar liepen we ook nog naartoe. Sten zag al de hele dag kleine pannenkoekjes gemaakt worden en wilde weten wat het was. We kochten 1 pannenkoek dachten we, maar kregen er acht in een zakje met een hele grote andere zak erbij. Hier zaten harige zoete slierten in en die moesten dan blijkbaar in het pannenkoekje gerold worden. We liepen terug naar het busje en Sten maakte daar de pannenkoekjes klaar. Ze smaakten eigenlijk best lekker en we hebben alles opgegeten. Ook de buschauffeur kreeg wat natuurlijk. (Red. Onderzoek op Internet leert dat het 'cotton candy' is.)
De chauffeur had ook nog wat leuke trekpleisters om naartoe te gaan, dus die bezochten we ook. Een tempel met een grote slapende Buddha en het huis Baan Hollandia. Deze hebben we kort bezocht, maar al snel hadden we zin in verkoeling dus vroegen we om een winkelcentrum met airco😃. Deze bleek er te zijn en Saa bracht ons we ernaartoe.
Het was iets minder groot dan we gedacht hadden, maar wel even heerlijk. We keken wat rond en gingen even bij de KFC zitten, waar we wat hapjes om te delen kochten. Ook kochten we bij de bakker twee knoflookbroden voor die avond in de nachttrein. Daarna konden we door richting station.
Het busje bracht ons er weer naartoe en vanaf hier zouden we de chauffeur niet meer zien. We hebben heel veel aan hem gehad en het was een goeie gast dus we bedankten hem goed en gaven hem wat fooi (na kort overleg gaven we 200 Bath per dag).
Het zou nog 2 uur duren tot vertrek en we hadden nog niet gegeten, dus daar hadden we perfect de tijd voor. Eerste de bagage afgegeven en daarna even de straat opgelopen om te kijken voor en restaurantje.
Bij één van de eerste restaurantjes was er muziek en dat vonden we wel gezellig. We hebben wat lekker dingetjes op tafel besteld om met z’n 4-tjes op te eten, het was weer heerlijk (uienringen, spring rolls, bruchetta en Pad Thai Chicken. De meiden gingen daarna nog even snel naar de 7eleven om wat dingen te halen voor in de trein en toen konden we weer richting het station.
Daar kwam de trein na ongeveer een halfuurtje aan en stapten we in. Heel toevallig zat dat zelfde gezinnetje uit Wijchen ook in deze trein en ook nog eens naast ons.
We deden een spelletje en gingen toen lekker in bed liggen aangezien we al geklaag kregen van onze andere buren dat het zachter moest. De volgende ochtend zouden we rond zes uur wakker gemaakt worden dus we zijn lekker op tijd gaan slapen.
... na het afkijken van een Netflix-serie (Sten), afmaken van dagfilmpvan Tes en uploaden deze polarsteps (Veron), onderweg was de verbinding heel wisselend van kwaliteit). 😂

Пікірлер
Thailand Day 8 & 9 Chiang Mai - Jungle Trek en Bamboo raften
Василиса наняла личного массажиста 😂 #shorts
Денис Кукояка
Каха ограбил банк
К-Media
NERF WAR HEAVY: Drone Battle!
MacDannyGun
Sanzhar - Topic
Zattybek & ESKARA ЖАҢА ХИТ 2024
Ескара Бейбітов
Say Mo - LIL BIT & 1 shot 2 (Waysberg Music Remix)