Vonatkésés Japánban - MÍTOSZ VAGY LEGENDA?!:DDD

Vonatkésés Japánban - MÍTOSZ VAGY LEGENDA?!:DDD
Ne higgyetek el mindenkinek mindent!
✿INSTAGRAM: / bogolette
✿FACEBOOK: / bogolette
Köszönöm, hogy megnézted a videót (~˘▾˘)~
#vonatok #Japán #Bogolette

Köszönöm!
@nyergesnorbert
@nyergesnorbert Жыл бұрын
Szia! Én voltam az első külföldi kalauz (nem csak jegyvizsgáló, hanem én indítottam a vonatot, stb). Van késés bőven főleg vidéken. De ha nincs pl időjárási probléma (műszaki probléma szinte soha nem volt), akkor valóban másodperc pontosan kell indulni és érkezni. Ezt mi is hoztuk, de azért a köztes kis állomásokon volt késés bőven. Pl a lehulló falevél miatt. Vagy épp a vágányon sétáló medvebocsok miatt. A késést igazoló papírokról: amikor még Tokióban éltem megpróbáltam, hogy több ilyen papírt kapjak, sőt megengedték hogy én pecsételjem rá a dátumot. Így lett igen csak sok szabad délelőttöm. (közben felmondtam a munkahelyemen, így a legtöbb végül a kukában végezte)
@rinakuran1890
@rinakuran1890 Жыл бұрын
Egyáltalán nem befolyásolta a mikron minősége a videó élvezhetőséget:) nagyon érdekes volt
Köszönöm! Engem szörnyen dühített :D
@Tivadarom
@Tivadarom Жыл бұрын
szép napokat Nektek. Régen láttam már a Misikét. Boginak kitartó tanulást kívánok. Viktor, én kérdeztem a japán tanulási lehetőséget itthon. Már tanulja az unokám szorgalmasan. Találtunk Pécsett egy japán tanárt.
@hondani81
@hondani81 Жыл бұрын
imádom a videódat. ezt a hármas dolgot mondtad is mikor találkoztunk. köszi az új témát 👍🤜🤛 apropó 2019-ben voltunk ott és a tájfun miatt mi is féltünk, hogy nem fogunk tudni eljutni egyik helyről a másikra, de végül nem akadtunk el. ja a shinkansennek más is a nyomtávja, mint a sima vonatoknak Japánban
@Jackson-1347
@Jackson-1347 Жыл бұрын
Nagyon szívesen látnék tőletek egy olyan videót akár Bogival közösen akár egyedül, amiben "bemutattok" 10 olyan dolgot amit nem szerettek vagy utáltok, illetve 10 olyan dolgot amit szerettek, vagy egyenesen imádtok Japánban. Ez akár 2 külön videó is lehetne. Köszönjük az érdekes tartalmakat.
@Bogolette Жыл бұрын
Van mar azt hiszem nem is egy ilyen videonk, de mostanaban nem csinaltunk (tavaly volt a legutolso ugy emlekszem).
@Shemrocky
@Shemrocky Жыл бұрын
Köszi a vidit ❤érdekes volt 😃 vhogy ezekkel a sztereotípia ledöntős vidikkel nekem olyan érzésem van, hogy minden a helyére kerül, azzal hogy kiderülnek az igazságok sokkal jobb érzés fog el 😃 olyan felszabadító, hogy nincs tökéletes ország, mindenkinek az a legjobb hely, ahol ő jól érzi magát 😃
@Bogolette Жыл бұрын
Hehe, hát igen, nincs tökéletes hely. Egy dolog viszont nagyon más itt: a munkamorál. Általában mindenki törekszik arra, hogy a legjobbat hozza ki magából, nem sok lötyögő arc van...nem mondom, hogy nincs, de lényegesen kevesebb.
@Shemrocky
@Shemrocky Жыл бұрын
@@Bogolette na ez igaz! A munka morál az itt nulla. Az jutott eszembe nem e azért, mert itthon nem igazán becsülik meg a munkavállalót, nem tudom kint mi a helyzet, de itthon legtöbb hely olyan. Így sokan vannak úgy vele, hogy minek törjem magam, ha úgy se néznek semminek, bármikor lecserélnek. Ott kint mi a helyzet? ( persze kivétel mindig van)
@mpitor
@mpitor Жыл бұрын
Április-májusban voltam japánban egy hónapot és sokat vonatoztam, illetve 4 utat tettem shinkansenne isl. Utóbbi valóban elképesztő hogy milyen pontos, lehet a netes sztorik is inkább ezt vették alapul vagy ennek a statisztikáiból rakták össze a sztorikat. Én is szívesen megerősítem, hogy létezik késés Japánban is, de mint MÁV-on szocializálódott magyar, aki egyébként szeret vonaton utazni ez számomra elhanyagolható volt. Egy esetre emlékszem amikor 20 perc körüli késés volt, a többi mindig maximum pár perc, ami a japánoknak nyilván nagyban számíthat ha pl. az átszállását úgy számolja ki, de nekem az már a jelentéktelen kategória. Az időjárási problémákat valószínű sok turista elkerüli, mert direkt olyan időszakokban jön amikor a szélsőséges időjárásnak a legkisebb az esélye. És még valami, ami szerintem ami növeli a japán vasút felé való "elfogultságot" - a tájékoztatás. Mo.-on van, hogy fél-1 órát ülsz egy álló vonatban és senki nem mond semmit, hogy mégis mi a fene van. Esetleg neked kell levadásznod a kalauzt hátha tud valamit, aztán szájhagyomány útján esetleg terjed valami info. Kint lb. rögtön bemondják, ha várakozni kell, vagy nem indulunk pontosan és azt is hogy miért és kb. mennyi időről van szó, ezen felül kijelzőkön út közben folyamatosan jelzik, a többi vonal(!) esetében fennálló üzemzavarokat. Az appok szintén úgy láttam megbízhatóak olyan szempontból, hogy jelzik, ha valamelyik vonalon van valami gond és átszervezheted azonnal az útiterved. Összességében az én egy hónapom alapján azt tudom mondani, hogy egy ilyen gigantikus vasúthálózat, mint a japán arányaiban milyen hatékony és kevés problémával működött az magában már elég legendás :D
@Bogolette Жыл бұрын
Igen, ezzel igy teljesen egyetertek. Viszonylatban szinte elhanyagolhato a keses (ha nem minden nap utazik vele az ember ugye). A tajekoztatas az viszont valoban kivalo. Viszonylag kisebb allomasokon is. Voltam par nagyon kicsi helyen, ahol persze semmi nem volt, de ezek tenyleg nagyon kicsi allomasok es nem jellemzo, hogy emberek szazai vannak otthagyva.
@kingfisher597
@kingfisher597 Жыл бұрын
Csodás videó! 👍✌☀
@hajnalkagabor
@hajnalkagabor Жыл бұрын
Én pont múlthéten voltam Tokióban és tapasztaltam késést és megfigyeltem hogy alaposan végzik a munkájukat.
@Bogolette Жыл бұрын
Az egyszer biztos. Általában a legjobbat próbálják magukból kihozni, ezt nagyon szeretjük itt.
@bati67
@bati67 Жыл бұрын
Az még csak hagyján, ha késnek... Az az igazi szívás, ha a táblán kiírthoz képest hamarabb indul el a vonat! Amerikában sikerült emiatt lemaradnunk. 😞
@Bogolette Жыл бұрын
Itt általában erre is figyelnek. Ha előbb érnek oda, akkor várnak az előre kiírt időponting.
@kispocakgta5125
@kispocakgta5125 Жыл бұрын
A vonatos téma miatt nekem különösen tetszett ez a videó, ezeket a "legendákat" én is sokszor hallom itthon.Régebbi videóitokban párszor említettétek a furcsa kettősséget az ottani fejlett technológiákkal kapcsolatban (faxolnak, csomagolóanyagok, stb.) Itt is említed, a mutogatós vonatvezetőket. A mutogatós vonatvezetőkről sokszor látom kommentekben hogy kérdezik, nem értik.Egyszer olvastam hogy ezt nem olyan régen vezették be kötelezően, és eleinte volt ellenállás a vonatvezetők felől, de megszokták és állítólag hasznos.A monotonitást ellensúlyozza azzal hogy nem lankad a vezető figyelme. Pl. ezzel a módszerrel (ja, ez egy módszer) a spanyol gyorsvonat kisiklása megelőzhető lett volna amiről sok videó van fent (nem én mondom, olvastam). Ami a technikai kettősséget illeti, engem meglepett ez a videó is az ablaktörlő működtetése miatt: kzfaq.info/get/bejne/ms1mesSjnp2ugHU.html És ahogy említetted is: aki akar talál a neten mindent, ha akar. Nemrég tolta elém a youtube hogy valami magyar rádióban egy állítólag 10 éve japánban élő ember azt fejtegette : japánban használt-bugyi automaták vannak. Egy másik, ha jól emlékszem Havasi Ember reagált rá, hogy ez orbitális hülyeség. Bocs a hosszú kommentért, ritkán írok, de akkor alaposan. :D
@ww95
@ww95 Жыл бұрын
Háj! Ki kellett volna menni egy állomásra, és megnézni néhány vonat tényleges viszonyát a menetrendhez. Gondolom,Japánban is van kirakva menetrend, ahol ki van írva,h mondjuk a Nagoszakogakogi személy 18.26-kor érkezik a 6-os vágányra. Ezzel szemben 18.27. van, a vonat meg sehol. És a végén 18.31-kor futott be.
@Bogolette Жыл бұрын
Mar reg nem vonatozunk, de elotte evekig mindenhova vonattal jartunk. Nem volt jellemzo, hogy kesett, hacsak nem az emlitett indokok miatt (baleset, stb).
@henrietta9772
@henrietta9772 Жыл бұрын
Voltam barátomnál 2 hetet májusban, állandóan szidta a JR vonatokat, hogy mindig késnek. 😅 Sajnos egy személy a vonat elé ugrott a szállásunkhoz legközelebbi állomáson az utolsó napomon. 😞 De egyébként csak jó tapasztalataim vannak a tömegközlekedéssel Japánban. Sokkal jobb mint Londonban..
@Bogolette Жыл бұрын
Igen, összességében nagyon jó a tömegközlekedés itt. Persze ha az ember itt él és fontos dolgokat lekésik pl. egy centis hó miatt, az idegesítő.
@chibikkotravels
@chibikkotravels Жыл бұрын
Errol a temarol amugy mindig az jut eszembe, hogy bizony amikor csak felületesen ismerünk valamit, főként országot vagy helyet, akkor hajlamosak vagyunk sok mindent készpénznek venni. En is így voltam anno Japánnál es meg turistakent is. A vonatok mítosza is ilyen. Persze, hogy itt is késnek a vonatok. de en inkább azt mondanám, hogy a különbség más országokhoz képest sokkal melyebben mintsem, hogy késik vagy sem. Itt a cégek es jelen esetben a vonat cegek, mindent igyekeznek megtenni azért hogy a vonatok pontosan érkezzenek. Ahogy te is említem állandóan felügyelik a síneket, vonatokat stb es mindenki ellenőrzi a másik munkáját is. A vonatvezetok nem dumálgatnak, nem rohannak ki rettyire, meg stb, hanem az órát stb figyelve igyekeznek tartani a menetidőt. Itt Tokióban mi napi szinten használjuk a vonatot es mivel gyerek vonat otaku így sokat vonatozunk. Gyakran szó szerint napi szinten van sajnos hogy valaki a vonat elé ugrik vagy maszkal a síneken. Ahogy te is mondod a természeti dolgok miatt megállnak, syelsogeges időjárás, földrengés stb, szóval gyakori a leállás. Itt pl Tokióban ami nagyon meglepett, a hora abszolút nincsenek felkesyulve. A 7 ev alatt kétszer esett 1-1 napot a ho, de pánik szeruen kb leállt akozlekedes es a hókotrót sem ismertek :) Nincs tökéletes ország, de ha ezeket picit képesek vagyunk elfogadni, akkor mondhatjuk azt, hogy nem késnek sokat a japan vonatok más országokhoz képest. Jo amugy ez a videod mert úgy erzem hogy a mi generációnk es előttünk levők nyilvan nem a neten ott fel, es csak a hallomásokból tudtunk helyekről dolgokat, es éppen ezért nehezen vagyunk meggyozhetoek arról, hogy márpedig nem minden úgy van ahogy halljuk. Amit meg nem tapasztaljuk. Ay újabb generáció mar sokkal több információt tud begyűjteni es teljesebb képet kap, bar amig a lila kód idosyakaban vannak addig úgyis nehezebb elhessegetni a minden tökéletes cuki es stb gondolatokat
@marcibence
@marcibence Жыл бұрын
Alattunk Nikkóban robbant le a JR vonat. Másik társasággal tudtunk visszamenni Tokióba.
@Bogolette Жыл бұрын
uff, az nem jau...sajnos van ilyen is persze.
@petranyi123
@petranyi123 Жыл бұрын
Koszonom a videot. A mikrofon hianya nem volt veszes.
@Bogolette Жыл бұрын
Köszi :) és köszi a kérdést is :)
@matelauer542
@matelauer542 Жыл бұрын
Kumamotóban az 50+ éves fapadlós, de légkondicionált villamos gyorsabb volt, mint kellett volna, így a fehér kesztyűs vezető nézte az óráját, hogy másodperc pontosan induljon :D A helyi vonatok a hegyes-kanyargós úton is 100 vagy a feletti sebességgel mentek
@Bogolette Жыл бұрын
Bizony, a pontosság fontos (lenne mindenhol is:D)
@itacsiucsiha
@itacsiucsiha Жыл бұрын
Elsö❤❤
@erikanatali9196
@erikanatali9196 Жыл бұрын
Elhiszem rögtön hogy Japànban is késnek a vonatok, de az én érzésem mindig az volt hogy mindent elkövetnek azért hogy ez ne így legyen. Mindenki nagyon komolyan veszi a feladatàt akàrhol jàr is az ember.Ezt nagyon szeretem Japànban.Svàjcban is pontosak a vonatok de szerintem még tanulhatnànak egy kicsit a Japànoktòl.
@Bogolette Жыл бұрын
Ebben teljesen egyetértünk. Ezt (is) nagyon szeretjük Japánban.
Megéri Japánba költözni 2024-ben? - Reggeli session E1
Schoolboy Runaway в реальной жизни🤣@onLI_gAmeS
МишАня
Japán munkamorál - milyenek a japán dolgozók?
Bogi Viktor- Életünk Japánban
Japán sztereotípia - tényleg Japánban a legtöbb az öngyilkosság a világon?
Bogi Viktor- Életünk Japánban
...és azt se, hogy mire képes a petrezselyem!
Ázsiába Szakadtam
Pozitív szüléstörténet KÜLFÖLDÖN - fájdalomcsillapítás nélkül
Betegellátás Japánban - mire számíts, ha lebetegszel Japánban
Bogi Viktor- Életünk Japánban
Japán bogarak-rovarok - mire számíts, ha Japánba jössz...