Beskid Sadecki - Radziejowa and a night at Przehyba

Hello!
Today we serve pork chops and fried cheese on the menu in the Przehyba shelter! We took advantage of the invitation and went on a birthday trip to Beskid Sądecki. We chose a less obvious trail, the blue trail leading from Rytro. The first two kilometers were a lot of walking, but soon they gave way to a steep forest path, which after about 10 kilometers led us to the shelter on Przehyba. On the second day, we went to the highest peak of the Beskid Sądecki Mountains, Radziejowa. At the top we were greeted by a hen, or rather a capercaillie, or more precisely a female capercaillie :).
From Radziejowa we headed towards Wielki Rogacz and further down, along the yellow trail, towards Rytro. It was our first visit to this part of the Beskids and we were enchanted by its landscapes. Please leave a comment, thumbs up and subscribe!
Map: mapa-turystycz...
Parking: maps.app.goo.g...
#beskidy #radziejowa #przehyba

@Rafa-sh2hr
@Rafa-sh2hr 2 ай бұрын
Jak słyszę o której zamykają kuchnię w schroniskach pttk to mi się chce śmiać. W przeciętnej knajpie można zjeść do 20 lub dłużej a w polskich schroniskach rzadko powyżej 18. Los strudzonego pozbawionego prowiantu turysty jest wtedy zdany na łaskę gospodarzy. Parę dni temu przypadkiem trafiłem na Wasz kanał i od razu zaraził mnie Wasz optymizm, teraz nadrabiam. Serdeczne pozdrowienia z Gorzowa Wlkp. no i do zobaczenia na szlaku.
@zielnikowewedrowki 2 ай бұрын
Dziękujemy za miłe słowa 😊 Faktycznie kuchnie mogłyby być otwarte dłużej, ale z punktu widzenia osób tam pracujących, może być to wyczerpujące. Chyba nie mają zmienników? Na szczęście gospodarze często pomogą strudzonemu turyście 😉 Pozdrawiamy! 👋
@eco4604
@eco4604 4 ай бұрын
Ten ptak na wieży to Samica Głuszca ;)
@zielnikowewedrowki 4 ай бұрын
Możliwe, są bardzo podobne. Jeśli to samica głuszca to mieliśmy szczęście 😀 Dzięki za tę informację! ❤️
@krzysiek66679
@krzysiek66679 3 ай бұрын
Byłem niedawno na Przehybie😂 ale szedłem inaczej niż wy. Od Gromadzkiej, najpierw z pominięciem Radziejowej, a później już czerwonym szlakiem na wieżę. Wiało masakrycznie. Chwilami miałem wrażenie że wieża się wywróci 😅. Na samym szlaku, takim bardziej otwartym, momentami silny wiatr utrudniał poruszanie się i chwilami było zimno jak powiało od Tatr.
@zielnikowewedrowki 3 ай бұрын
Nas też ostro wywiało na czerwonym. Na szczęście na szczycie Radziechowej las nas nieco osłonił. Dalej, w stronę Wielkiego Rogacza już wiatr zelżał. Beskidu Sądeckiego w ogóle nie znamy, ale po tych dwóch dniach wiemy, że warto się tam zapuścić na dłużej 😉 Pozdrawiamy!
@pedro_balsas
@pedro_balsas 4 ай бұрын
Super,pogoda dopisała, tak że spędziliśmy całą sobotę na Klimczoku i Szyndzielni.Radziejowa jest w Naszych planach,Jedyne czego Wam zazdrościmy to noclegu w tak pięknych okolicznościach przyrody.Pozdrawiamy i do zobaczenia na szlaku 😊
@zielnikowewedrowki 4 ай бұрын
Cieszymy się, że i Wam pogoda dopisała 😊 z Klimczoka musiały być piękne widoki ❤️ Pozdrawiamy!
@izapaac7764
@izapaac7764 4 ай бұрын
Witam Was w naszym Beskidzie Sądeckim 😊 Śliczny film zapraszamy częściej.Pozdrowienia❤
Cudnie macie w tym Beskidzie! ❤️ Pozdrawiamy 😊
@robertremisz
@robertremisz 4 ай бұрын
Fajna wycieczka, ciekawie pokazane. Super 👍
Dziękujemy ☺️
@MsApacz
@MsApacz 4 ай бұрын
Pięknie! I rejon i poranne widoki i forma dwudniowej wycieczki! Ależ Wam tego wszystkiego zazdroszczę, tym bardziej, że ten Beskid mi od lat chodzi w głowie i ciągle nie docieram do niego. Znowu mam dzięki Wam inspiracje! Wszystkiego najlepszego 🎉 koleżance z okazji 18tki 😊😉
@zielnikowewedrowki 4 ай бұрын
Dzięki, przekażemy życzenia 😊 Z naszych spostrzeżeń Beskid Sądecki, przynajmniej pasmo Radziejowej, przypomina Pieniny. Głównie strzelistość i kształt niektórych szczytów. Nas zauroczył. Fajnie, że daliśmy Ci inspirację, teraz tylko ruszyć w drogę! 😉 Pozdrawiamy 😊
@MsApacz
@MsApacz 4 ай бұрын
@@zielnikowewedrowki mnie tylko zaskoczyła ilość wyciętych drzew. Ja pamiętam to pasmo, z tej mojej pierwszej i jedynej póki co wycieczki, jako strasznie zalesione pasmo. A tu jak grzbiet Skrzyczne - Malinowska Sk.
@zielnikowewedrowki 4 ай бұрын
@@MsApacz Od Przehyby aż po Małą Radziejową chyba jest ta sama historia co ze Skrzycznem. Bardzo dużo wiatrołomów po drodze.
@dobrzenamrazem
@dobrzenamrazem 4 ай бұрын
Dziękujemy pięknie za pozdrowienia. Super film z super gór. Fajne kadry a widzieliśmy, że coś do przybliżania się znalazło 🙂Mamy jedno poważne zastrzeżenie, było tylko wspomnienie o drożdżówie, to poważny błąd 🙂 Fajnie się Nam wspominało. Byliśmy tam ostatnio 34 lata temu w maju. Szliśmy bez szlaku z Wąwozu Homole do schroniska wtedy jeszcze Prehyba. Było tyle starego śniegu, że zapadaliśmy powyżej pasa. Doszliśmy sami do schroniska, ale później okazało się, że moja żona ponad połowę drogi nie pamięta. Pamiętała tylko myśl, że musi dojść do szlaku bo wtedy już ją znajdą. Także małe góry, ale potrafią dopalić. Pozdrawiamy
@zielnikowewedrowki 4 ай бұрын
Dziękujemy ☺️ Niestety, przez zamieszanie związane z toastami nie udało się nagrać drożdżówki i też nad tym ubolewamy 😉 Od strony południowej jeszcze nie wchodziliśmy, ale wiemy, że to pasmo może dać w kość. Też przez chwilę szliśmy na "automacie". Pozdrawiamy!
@dobrzenamrazem
@dobrzenamrazem 4 ай бұрын
@@zielnikowewedrowki To proszę się w następnym odcinku poprawić 🙂
@pewnymkrokiem
@pewnymkrokiem 4 ай бұрын
Super filmik, fajnie się ogląda
@zielnikowewedrowki 4 ай бұрын
Dzięki! Piękna okolica to i łatwo znaleźć coś przyjemnego dla oka 😉
@AndreVado
@AndreVado 4 ай бұрын
Te motocykle to tak mogą sobie jeździć, czy to po prostu czyste chamstwo patologii ?
@zielnikowewedrowki 4 ай бұрын
Raczej nie mogą… Szlak był typowo pieszy, drogi techniczne mijaliśmy wcześniej. Widać było, że to jakieś lokalne dzieciaki szukały rozrywki.
@AndreVado
@AndreVado 4 ай бұрын
@@zielnikowewedrowki Trudno nazwać tą dewastację przyrody rozrywką - pewnie za przyzwoleniem rodziców. Nie chcę kląć - komentarz to autocenzura :)
@zielnikowewedrowki 4 ай бұрын
Bez przyzwolenia rodziców raczej nie mieliby sprzętu do orania szlaków. Ludzie są ludźmi i dopóki będzie na to ciche przyzwolenie, niskie kary i brak kontroli ze strony służb leśnych, to się niestety nie zmieni. Chodzimy dosyć sporo po lasach i szlakach, a do tej pory tylko raz spotkaliśmy strażnika.
@podczerwonakropka1992
@podczerwonakropka1992 4 ай бұрын
formalnie nie mogą. Nie wolno. Tylko własciciele działek mogą dojechać do swojej własności. Ale tam chyba są państwowe lasy a nie prywatne. Problem w tym że nikt nie kontroluje kto i po co jeździ. Miejscowi o tym wiedzą i jeżdżą jak chcą. Kupują dzieciakom crosy i zachęcają do jeżdżenia. Organizują kluby motocyklowe i trenują ... no taki pretekst znaleźli. W wielu miejscach stało sie to modnym zwyczajem i rozrywką. A sekunduja im przyjezdni ciągnący brykami przyczepki z motorami, żeby sobie pojeździć po górach. Czują sie kompletnie bezkarni bo nikt ich nie ściga i nie kara. Nie ma policji, nie ma straży leśnej. No i cóż, to żadna patologia -- w większości ludzie zamożni (stać ich na kilkanaście-kilkadziesiąt tysiecy na sprzęt) i jakoś wykształceni. Patologia tradycyjnie wypoczywa z flaszką.
@zielnikowewedrowki 4 ай бұрын
@@podczerwonakropka1992 Szkoda tylko, że z wykształceniem nie nabyli szacunku do przyrody i innych użytkowników tych szlaków. Z innej beczki, lubimy Pana filmy i gorąco pozdrawiamy 😊
Barania Góra 1220 m n.p.m. - Beskid Śląski
Wietrzna wycieczka do Schroniska na Soszowie
Beskid Sądecki - Szczawnica, Przehyba, Bereśnik [20.10.2022]
A chodźże na pole!
Potrójna - Łamana Skała | Szukamy wiosny w lutym!