A Grúz kaland - Gori / Ushguli / Mestia

A Grúz kaland - Gori / Ushguli / Mestia #alparsmotoadventure
Harmadik nap Grúziában:
Ma reggel Gori városában, 7-kor keltünk és valami megmagyarázhatatlan csoda folytán 8-kor már a motoron voltunk 🤣🤘. Ritka pillanat, de összejött. A szállásról egyenesen a Sztálin múzeumhoz mentünk, de mivel Sztálin elvtárs csak 10-kor szokott felkelni 😊😁, így nem tudtunk bemenni a múzeumba, de körbejártuk a helyet, megnéztük a házát, a páncélozott vasúti kocsiját, amivel mindenhová utazott, ugyanis félt a repüléstől🫣.
Ezután a helyi boltban vásároltunk valami reggelit, ami ritka finom és olcsó is volt 😁, jó hely ez a Grúzia mondom èn.
A reggeli után motorra ültünk, és egy rövid autópályázás után ismét a hegyekbe indultunk, Oni irányába, ahol eszméletlen jó szerpentinek voltak, ilyen Transzalpina jellegű, hegyre fel, hegyről le utakkal, ami meg is alapozta a mai napot. Minden méterét élveztük. Az út tele van fekvő, álló, bámuló tehenekkel és disznókkal meg kismalacokkal, nagyon édik de veszélyesek is, mert ahogy odaértünk melléjük, minden irányba szaladtak visítozva 🤣.
Oni után Ushguli volt az úti célunk, jobbnál jobb utakon, egy helyen elnéztünk egy letérőt és mentünk vagy tíz kilométert, mire rájöttünk, de cseppet sem bántuk, mert a táj mindenért kárpótolt. Találkoztunk egy lengyel motoros házaspárral, akik túrákat szerveznek Grúziába, és akik adtak pár tippet és útbaigazítottak. Ezután egy darabig együtt motoroztunk, majd elválltak útjaink.
A motorok ma is jól viselkedtek, leszámítva az enyémet. Grúzia tele van fekvőrendőrrel, és ez nem tesz jót a felfüggesztésnek, bármennyire is lassít az ember, ja és az offroad szakaszok sem kímélik a vasakat. Egy idő után éreztem, hogy ha belemegyek egy nagyobb gödörbe, nagyot koppan az eleje, olyan fájdalmas fém a fémen hang, aztán rájöttünk, hogy a kormány csapágy adta fel a harcot. Biztos, hogy én is hozzátettem a dologhoz, de mivel ez bérmotor, az előző bérlők is besegítettek, az biztos. Amúgy 20000 km-ben van a motor, és ahogy itt használják, tuti cserés lenne, ha nem nálam, hanem a következőnél.
Na de sebaj, aszfalton nincs gond, offroad meg már nem nagyon lesz az elkövetkező napokban, szóval valahogy kibírja. Muszáj neki 🫣😊.
Az Ushguliba vezető út nem volt olyan vészes, mint az Abano pass, többnyire aszfaltozott/betonozott utak vannak, és folyamatosan dolgoznak, új szakaszokat csinálnak, szerintem pár év és végig fel lehet menni bámivel. Az utolsó 20 kilomeméter offroad volt, de nem vészes, jópár visszafordítóval, köves meg poros szakasszal, de a Colove 500x-nek az sem jelentett gondot. Nagyon hasznos dolog a kikapcsolható ABS, sokszor jól jött az úton.
Ushguli nagyon szép, de mivel könnyű feljutni, sokkal turistásabb, mint mondjuk Omalo volt.
Egy helyi étteremben egy finom ebédet fogyasztottunk el, potom pénzért 😁🤘😎, utána egy gyors körülnézés volt, és mivel már jócskán délután volt, indultunk is Mestia felé. Pár esőcsepp is az utunkba került, de semmi komoly. Azt kell mondjam, jó is lett volna egy 15 perces zápor, de az csak akkor ért el, amikor már leparkoltuk a motorokat Mestiában a szálláson.
A mai napra 361 kilométer jutott, volt benne minden, amit szeretünk, és ismét azt kell mondjam, hogy távolságban nem sok, de elményben és látványban mindent felülmúlt.
Holnap reggel korán kelünk, megnézzük Mestia mellett a gleccsert, utána meg megyünk le a tengerre, az Anaklia beach-re. Onnan meg vissza Tbiliszibe. A többi meg majd kialakul menetközben.
🔥Ha szeretnél Grúziában túrázni és motort bérelni 💲 10%-os kedvezménnyel, akkor ajánlom figyelmedbe a Slava Tour West East Travel -t ahonnan mi is béreltük a motorjainkat. A foglalásnál hivatkozz rám, és mond, hogy az Alparsmotoadventure videójából találtál rá a cégre.
Itt találod meg őket: en.ktm-georgia...
Ha tetszett, akkor jöhet a like, a komment és a feliratkozás.
🔥Ha támogatnád a munkámat, és akár hetekkel a megjelenés előtt megnéznéd a videóimat, akkor megteheted az alábbi Patreon linken:
💲 / alparsmotoadventure
🔥Ha a piacon a legjobb feszültségszabályzóra van szükséged, akkor használd a rendelésnél az ALPAR promókódot, a www.szabalyzo.hu oldalon, így 💲 10% kedvezményt kapsz. FIGYELEM!!! Az akció Március 31-ig tart.
🔥Ha kedvezményesen vásárolnál motoros cuccokat:
WWW. NORDICAMOTO. RO - 💲 5% kedvezmény - Promókód: ALPARSMOTOADVENTURE
WWW. MOTOMUS. RO - 💲 5% kedvezmény - Promókód: ALPAR
WWW.HEALTECH-EAST.EU/SHOP/ 💲 5% kedvezmény - Promókód: ALPAR5
WWW.ADVGURU.HU - 💲 5% kedvezmény - Promókód: ALPAR

@TheOctabrain
@TheOctabrain 6 ай бұрын
33:22 nagyonkomoly
@AlparsMotoAdventure 6 ай бұрын
Az bizony, legjobb fotós helyszín. Nem is értem a kaland és motoros cuccokat gyártók miért nem itt készítik a reklámokat 😁🤘
@AttisWay
@AttisWay 6 ай бұрын
De jó újra látni ezeket a helyeket 👍 Az igaz hogy mi Mestiabol mentünk fel Ushguli-ban 😜 Nagyon jó lett ez a rész is ✌️ Hajrá csak így tovább 👍😎
@AlparsMotoAdventure 6 ай бұрын
Köszi Atesz. Igyekszem jó videót csinálni 🤘😎 ezzel a sorozattal úgy néz ki összejött. Na de kiváncsi vagyok a ti kalandotokra, alig várom a következő részt a Dél Amerikai, túrátokról. 😉
@bartalistibor1217
@bartalistibor1217 6 ай бұрын
Szuper mint a tobbi ,nagyon tetszett ! Varjuk a következöt ! 👍
Köszi szépen, már csak 7 et kell aludni és jön is a következő rész. 🤘😎
@gerybiker7219
@gerybiker7219 6 ай бұрын
Ez a rész sem volt kevésbé làtványos mint a többi! Fantasztikus helyeken/hegyeken jártatok! Grat!
@AlparsMotoAdventure 6 ай бұрын
Köszi szépen 🤘😎 még szerecsére van 2 rész + a ráadás Colove 500X motorteszt 😁 szóval még lesz amit nézni.
@BaliOnRoad
@BaliOnRoad 6 ай бұрын
Nagyon szuper ez a sorozat! Fantasztikus változatos helyeken jártok. Jöhet a folytatás👍 Jaaa, a kis regény amit írtál újra a videóhoz különösen tetszik😊🙋🏻‍♂️
@AlparsMotoAdventure 6 ай бұрын
Köszi Bali, azt a kis regény sorozatot mindig aznap este írtam, hogy legyen poszt a Facebookra, most nagyon jól jött, nem kellett újra írni és így gyorsabb és részletesebb. Még van pár rész, remélem az is tetszeni fog 🤘😎
@BaliOnRoad
@BaliOnRoad 6 ай бұрын
@@AlparsMotoAdventure tökéletesen csináltad! Hihetetlen, hogy mennyire előrelátó vagy basszus, bár én lennék ennyire tudatos😂👍 Jöhet a következő rész!🙋🏻‍♂️
@DerzsiSzabolcs
@DerzsiSzabolcs 6 ай бұрын
🤘
@kopi3588
@kopi3588 6 ай бұрын
"Hú, mekkorát lehet egy ILYENEN esni!" 😆 Amikor Nagysága nagy segge a legveszélyesebb útakadály 😂 27 perc körül a drónfelvételek nagyon szépek, azannya!
🤣🤪🤘
Amúgy én a tehén szarra értettem, a néni csak másodlagos, de mondjuk rajta is jó nagyot lehet esni, ha úgy alakul 😂😂😂
@boraa187
@boraa187 6 ай бұрын
👌👌👌👊😉
@AlparsMotoAdventure 27 күн бұрын
🤘😎
@Artemispaint
@Artemispaint 6 ай бұрын
Nagyon jók a grúz zenei aláfestések is.
@AlparsMotoAdventure 6 ай бұрын
Hangulatfokozó jelleggel direkt van benne grúz zene 😁 Minden érzékre irányítottan támadok. Kár hogy azt a friss levegőt és a gyógynövény illatot nem tudja átadni a videó.
@belaolah2066 6 ай бұрын
szia romaniabol van komp gruziaba? hogy inet meni sajat motoral..?
@AlparsMotoAdventure 6 ай бұрын
Szia, úgy tudom van valami lehetőség, láttam pár utazó vlogjában. Talán 3-4 napot megy, kb 400 euró, de fullba van slápos részeg kamionosokkal, és nem egy 5 csillagos szolgáltatás. Biztos kapsz a neten pontosabb infót róla.
@belaolah2066 6 ай бұрын
@@AlparsMotoAdventure Akor marad a motor bérlés, köszi szépen
@AlparsMotoAdventure 6 ай бұрын
@@belaolah2066 vagy a másik hogy ha van legalább egy hónapod akkor oda is motorozhatsz. Törökországon át, vagány lehet, főleg ha van rá annyi időd. De ha bérelnél a Slava Tours-tól, mindenképp említsd meg a nevem, és kapsz 10%-ot. Már 4 en mennek a környekünkről, ők már meg is kapták a kedvezményt.
@belaolah2066 6 ай бұрын
@@AlparsMotoAdventure az szuper, köszi, törökön keresztül az szuper lenne de sajnos 3,4 napom szokot leni
@AlparsMotoAdventure 6 ай бұрын
@@belaolah2066 nekünk is kevés volt az időnk, ezért repültünk oda.
@csocsi2767
@csocsi2767 Ай бұрын
Bocsi a hülye kérdésért, milyen motorokkal mentek?